Pierwsza wizyta u prawnika. Jak się przygotować?

Wiemy, jak ważny jest Twój czas. Pierwsza wizyta w naszej kancelarii trwa zazwyczaj około godziny. Chcemy, żebyś z tego spotkania wyniósł możliwie największą korzyść. Dlatego prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi radami.

  1. Umów termin wizyty

Pierwsze spotkanie z prawnikiem najlepiej jest umówić z odpowiednim wyprzedzeniem. Skontaktuj się z nami telefonicznie (+48 32 450 03 87), mailowo (sekretariat@pragmaadwokaci.pl) lub za pośrednictwem formularza na naszej stronie w zakładce Kontakt. Krótko opisz, czego dotyczy Twoja sprawa i jakiego rodzaju pomocy od nas oczekujesz. Kompleksowa obsługa prawna firmy? Doradztwo prawne przy konkretnym działaniu? Reprezentacja w procesie?

Pamiętaj o podaniu swoich danych kontaktowych oraz pełnej nazwy firmy.

Jeden z naszych prawników skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin roboczych i przedstawi bezpłatną wycenę lub poprosi Cię o dodatkowe informacje. Spotkania umawiamy w siedzibie w Katowicach przy ul. Brynowskiej 72.

  1. Zbierz informacje i dokumenty

By skutecznie udzielić Ci pomocy, musimy ustalić najpierw stan faktyczny. Niezależnie od rodzaju naszej współpracy postaraj się zebrać wszystkie informacje oraz dokumenty związane ze sprawą. Na ich podstawie określimy zakres działań.

W przypadku spraw spornych będą to z pewnością daty oraz opisy istotnych dla sprawy okoliczności faktycznych, aktualny stan sprawy, umowy, zaświadczenia, wydruki korespondencji, bilingi telefoniczne, fotografie itp. Zdarza się, że w danej chwili nie dysponujesz jakimś istotnym dokumentem – wpisz go na listę. Na tym etapie warto też zastanowić się nad listą ewentualnych świadków, których będzie można powołać, jeśli dojdzie do procesu.

Gdy chcesz powierzyć nam obsługę firmy, ważne będą dla nas nie tylko tak podstawowe informacje jak forma prowadzonej działalność, główny przedmiot obrotu, stan zatrudnienia czy zasięg działania (krajowy, międzynarodowy). W niektórych przypadkach mogą nam być potrzebne również informacje o osiąganych obrotach, powiązaniach kapitałowych czy lista kontrahentów.

Pamiętaj, że zawsze lepiej już na początku współpracy zebrać więcej informacji niż mniej. Dla prawnika każdy, nawet najdrobniejszy szczegół ma znaczenie. Jeśli więc zastanawiasz się, czy dołączyć dany dokument do teczki – na wszelki wypadek dołącz.

  1. Określ swoje stanowisko

Zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć? Ile czasu, energii i kosztów jesteś w stanie ponieść na jego realizację? Na jaki kompromis możesz się zgodzić?

  1. Przygotuj listę pytań

Spotkanie z prawnikiem to przede wszystkim rozmowa. Chętnie wysłuchamy Twoich pytań i wątpliwości. Z doświadczenia wiemy, że czasem w ferworze dyskusji umykają różne kwestie. Dlatego spisz sobie wszystkie pytania, jakie już teraz nasuwają Ci się w związku ze sprawą, zarówno te dotyczące strony merytorycznej, jak i organizacyjnej. Możesz też wysłać nam je mailem przed spotkaniem – to dodatkowa gwarancja, że poruszymy wszystkie kwestie, które chciałbyś z nami omówić.

  1. Zdobądź się na szczerość

Powodzenie Twojej sprawy, niezależnie od jej rodzaju, zawsze będzie zależeć od szczerości. Współpraca między klientem a jego prawnikiem tylko wtedy ma sens, kiedy opiera się na obustronnym zaufaniu. Obowiązuje nas tajemnica adwokacka. Ze swojej strony także gwarantujemy całkowitą szczerość i uczciwość wobec Ciebie.

pierwsza wizyta u prawnika